Do zakresu działań Wydziałowej komisji ds. zapewniania jakości kształcenia należą:
- inicjowanie zmian na podstawie analizy wyników ankiet zajęć, opinii pracodawców itp.,
- koordynowanie procesu ankietyzacji,
- koordynowanie hospitacji zajęć dydaktycznych,
- analiza wyników ankiet dotyczących oceny działalności dydaktycznej nauczycieli akademickich realizujących zajęcia w danym semestrze oraz oceny prowadzonych zajęć,
- analiza wyników hospitacji zajęć dydaktycznych,
- przedkładanie Dziekanowi opinii i wniosków na podstawie analizy:
- opinii pracodawców (na temat wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów), np. uzyskanych na podstawie ankiet,
- wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w danym programie kształcenia,
- analiza raportów wynikowych z okresowych przeglądów metodyki, warunków i sposobów zaliczania zajęć oraz weryfikacji osiągania założonych efektów uczenia się,
- analiza raportów wynikowych z przeprowadzanej oceny programów kształcenia i weryfikacji efektów uczenia się,
- inicjowanie działań promowania „dobrej dydaktyki” oraz działań naprawczych w przypadku niespełnienia wewnętrznych standardów jakości,
- sporządzanie raportów wynikowych z działalności Wydziałowej komisji ds. zapewniania jakości kształcenia oraz przedstawianie ich Dziekanowi i Uczelnianej komisji ds. zapewniania jakości kształcenia.